- Economic - nr. 162 / 21 August, 2007 Cu ani in urma, scumpirea painii (a altor produse alimentare) _ oricat de mica ar fi fost _ era comentata in fel si chip. Inclusiv (si, mai ales) politicienii faceau campanie electorala pe seama acestui subiect. Acum, nu mai e cazul. Desi painea (dar, parca, numai ea?) e mai scumpa azi decat a fost ieri, nimeni nu mai comenteaza. Poate, cel mult, la faptul divers. Si totusi, perspectivele finalului de an sunt sumbre. In contextul deficitului de grau inregistrat la nivel international, firmele de profil autohtone anunta ca vor creste pretul painii si al produselor de panificatie cat va fi nevoie, pentru ca _ nu-i asa? _ nu vor sa lucreze in pierdere. Cateva exemple. Dupa ce Pambac a anuntat _ conform Mediafax _ o crestere a pretului de 3,7% la toate produsele de panificatie (datorita cresterii pretului graului, in ultima luna, cu 39 - 40 % , iar cel al fainii, cu 35 - 36 %) Compania de morarit si panificatie Loulis Romania (Titan) intentioneaza si ea sa creasca (poate a si facut-o deja?) preturile la paine si produsele de panificatie. Cu cat? Cu 30% si chiar 40% pana la sfarsitul anului, preciza Alexandra Domocos, manager economic al companiei. Ce ne spune Guvernul? Ca de obicei, ca scumpirile "nu se justifica" (chiar daca ele se produc pe banda rulanta!), "ca este un joc intre autoritate si comercianti, un joc al incercarii de a ajunge la un rezultat favorabil pentru cei din urma", dupa cum a declarat ministrul Agriculturii, Remes. Or fi ele, scumpirile, un "joc", pentru guvernanti, dar pentru cei care cumpara painea mai scumpa (basca, alimentele si medicamentele), iar inflatia le diminueaza veniturile (si asa mici), acest "joc" este o lupta pentru supravietuire! GHEORGHE GIURGIU - Economic - nr. 162 / 21 August, 2007 Cu ani in urma, scumpirea painii (a altor produse alimentare) _ oricat de mica ar fi fost _ era comentata in