Google a lansat un site "resource center" focusat pe problema spinoasa a fraudei click, considerata de multi o potentiala amenintare la adresa principalei surse de venituri a companiei: publicitatea pay-per-click.
Google a dezvoltat un nou Ad Traffic Quality Resource Center pentru a oferi advertiserilor sai informatii despre frauda click.
In formatul pay-per-click, advertiserii platesc de fiecare data cand cineva face click pe reclamele lor, care sunt postate pe pagini web.
Frauda click apare atunci cand companiilor fac click pe reclamele competitorilor lor pentru a le creste cheltuielile cu publicitatea. O alta practica comuna de frauda click este cea comisa de editorii web care fac click pe reclamele de pe site-urile proprii pentru a-si creste comisioanele.
In conditiile in care unele organizatii au estimat incindentele de frauda click la peste 30%, Google a investigat problema, facand publice rezultatea investigatiei in propria retea de publicitate.
De exemplu, Google isi monitorizeaza activ reteaua pentru a depista click-urile invalide, care includ nu doar click-urile malitioase ci si practicile inocente ce pot aduce a frauda click, precum click-ul pe o singura reclama de doua ori.
Compania a concluzionat ca mai mult de 10% din click-urile pe reclamele Google sunt invalide si doar 0.02% sunt declarate invalide ca rezultat al plangerilor din partea advertiserilor.
Centrul de resurse este ultima initiativa dintr-o serie de tool-uri anti-frauda puse de Google la dispozitia advertiserilor.
Compania a mai oferit advertiserilor un serviciu numit IP Filtering, ce le permite sa puna pe lista neagra anumite adrese Internet Protocol suspecte de frauda click sau pur si simplu pentru ca click-urilor lor nu s-au finalizat niciodata cu o vanzare.
Sursa: SmartNews
@