In primele sapte luni ale anului piata auto din Romania a avut o evolutie ascendenta a vanzarilor. Statisticile elaborate in aceasta perioada releva faptul ca romanii investesc din ce in ce mai mult in automobile, dar nu si-au schimbat semnificativ preferintele in alegerea modelelor.
In aceasta perioada s-au comercializat 177.685 autoturisme, conform datelor furnizate de APIA. In termeni relativi ar insemna o crestere a pietei auto romaneasca cu 22% in primele sapte luni. Importurile au inregistrat o crestere importanta in aceasta perioada, majorandu-se cu 53,5% fata de perioada ianuarie-iului 2006, si totalizand 108.807 unitati, in timp ce vanzarile autohtone au avut de suferit, scazand cu 7% pana la 68.878 de unitati.
In topul vanzarilor troneaza modelul autohton Dacia Logan cu 58.037 unitati. Francezii completeaza podiumul vanzarilor prin Renault Clio, cel mai bine vandut model din import, cu 9766 de unitati si prin fratele mai mare Megane cu 6655 de unitati. Automobilele de buget ocupa ultimele pozitii in top 5, 4932 de clienti achizitionand in aceasta perioada Chevrolet Aveo, cifra care ilustreaza practic o triplare fata de vanzarile din aceeasi perioada a lui 2006, in timp ce 4703 noi unitati de Opel Astra Classic si-au gasit un proprietar in primul semestru cumulat cu luna iulie.
In ierarhia vanzarilor din import urmeaza marca ceha Skoda, reprezentata de modelele Fabia cu 4523 de unitati, Octavia 4180 unitati si precedenta generatie de Octavia, denumita Tour, comercializata in 4031 de unitati.
In primele sapte luni ale anului, vanzarile de autoturisme Dacia au scazut cu 4%, pana la 58.037 unitati, dupa ce in intervalul ianuarie-iulie 2006, cel mai mare producator roman vanduse aproximativ 60.000 de masini. Dacia a avut, in primele sapte luni, 30,3% din piata auto, din care Daewoo, celalalt producator autohton, a avut 5,3%. Vanzarile p