Configuraţia actuală a sectorului este de aşteptat să sufere modificări din punctul de vedere al cotelor de piaţă, odată cu intrarea noilor competitori. Leasingul operaţional pentru Configuraţia actuală a sectorului este de aşteptat să sufere modificări din punctul de vedere al cotelor de piaţă, odată cu intrarea noilor competitori.
Leasingul operaţional pentru managementul flotelor auto va cunoaşte în următorii câţiva ani perioada de glorie. Principalii jucători din domeniu anticipează o dublare a pieţei în acest an, ritm care se va menţine şi în 2008.
În 2006, piaţa de leasing operaţional din ţara noastră a înregistrat valoarea de 64 milioane de euro, însă în acest an se aşteaptă o dublare a acestei sume, pe fondul beneficiilor pe care companiile din sector încep să le resimtă în urma eforturilor din primii ani de activitate pe piaţă.
Piaţa românească, încă în perioada pionieratului "Până la sfârşitul anului în curs, estimăm că piaţa va creşte cu 100% faţă de anul trecut, urmând să ajungă la valoarea de peste 125 milioane de euro. Pentru 2008, piaţa îşi va menţine acelaşi ritm", a declarat, pentru "Adevărul", Dudy Perry, CEO New Kopel Sixt, prima companie străină care a adus, în 2005, leasingul operaţional în România.
Potrivit acestuia, ritmul de dezvoltare este unul natural, în condiţiile în care, în 2006, dar şi în prima parte a anului în curs, companiile din ţara noastră au trebuit educate cu privire la avantajele folosirii leasingului operaţional. "Începând din a doua parte a anului 2007, începem să tragem foloase de pe urma eforturilor făcute în 2006.
Concret, numărul contractelor semnate a crescut considerabil, iar asta în numai un an de zile", a precizat Perry. Potrivit unui studiu realizat de companie, firmele care recurg la leasingul operaţional pentru managementul flotelor auto îşi reduc cu peste 10% costurile asociate