Piaţa internaţională de publicitate va creşte cu 5,5% anul acesta, atingând 460 miliarde de dolari, potrivit ultimului studiu realizat de reţeaua ZenithOptimedia. În 2008, investiţiile vor înregistra o creştere de 6,4% datorită sponsorizărilor în sport şi campaniei electorale din SUA. Jocurile Olimpice de la Beijing vor fi o ţintă atractivă pentru clienţii de publicitate, care vor investi la nivel mondial trei miliarde de dolari pentru a-şi asocia numele cu această comp
Piaţa internaţională de publicitate va creşte cu 5,5% anul acesta, atingând 460 miliarde de dolari, potrivit ultimului studiu realizat de reţeaua ZenithOptimedia. În 2008, investiţiile vor înregistra o creştere de 6,4% datorită sponsorizărilor în sport şi campaniei electorale din SUA.
Jocurile Olimpice de la Beijing vor fi o ţintă atractivă pentru clienţii de publicitate, care vor investi la nivel mondial trei miliarde de dolari pentru a-şi asocia numele cu această competiţie. Anul viitor, din cele 439,3 miliarde de dolari cheltuite global pentru cumpărarea de reclamă, aproape un miliard de dolari este rezervat doar pentru China. De asemenea, alegerile prezindenţiale din Statele Unite ale Americii şi Campionatul European de Fotbal Euro 2008 vor creşte piaţa de publicitate cu încă trei miliarde de dolari.
Pe plan mondial, cea mai mare creştere din acest an se va înregistra în Europa Centrală şi de Est (16,9%), urmată foarte aproape de Africa şi Orientul Mijlociu (15,6%). Cu toate acestea, cea mai mare cotă din piaţă o vor deţine SUA, cu peste 188,8 miliarde de dolari cheltuite pentru publicitate (spaţiu cumpărat în ziare, reviste, radio, TV, cinema, outdoor şi internet). Pe locul întâi vor fi Africa şi Orientul Mijlociu (18%), urmată de Europa Centrală şi de Est (16,4%) şi Asia-Pacific (8,4%). Potrivit reprezentaţilo