Bem tot mai multă apă îmbuteliată, tot mai scumpă, tot mai plată şi o cumpărăm, de regulă, de la hipermarketuri, potrivit unui studiu realizat de compania Nielsen, specializată în cercetarea pieţei. Dacă meteorologic 2007 este anul secetei şi al caniculei, din punctul de vedere al comercianţilor el este anul apei minerale. Pentru că în primele şase luni din acest an s-a băut cu 19,9% mai multă apă minerală faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, piaţa crescând
Bem tot mai multă apă îmbuteliată, tot mai scumpă, tot mai plată şi o cumpărăm, de regulă, de la hipermarketuri, potrivit unui studiu realizat de compania Nielsen, specializată în cercetarea pieţei.
Dacă meteorologic 2007 este anul secetei şi al caniculei, din punctul de vedere al comercianţilor el este anul apei minerale. Pentru că în primele şase luni din acest an s-a băut cu 19,9% mai multă apă minerală faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, piaţa crescând de la 258 de milioane de litri la 310 milioane de litri.
Din punct de vedere valoric, creşterea a fost cu mult mai mare, adică de 31,4%, de la aproape 230 de milioane de lei la peste 300 de milioane de lei. „Creşterea valorică mai mare decât cea cantitativă se datorează, pe de-o parte, creşterilor de preţ din a doua jumătate a anului trecut, iar, pe de altă parte, faptului că vânzările la cel mai ieftin sortiment de apă minerală, respectiv cea îmbuteliată la sticlă returnabilă de un litru, sunt în scădere continuă, fiind înlocuit de apa îmbuteliată în PET, sortiment de cel puţin de două ori mai scump decât cel la sticlă returnabilă“, explică Puskas Istvan, director de marketing la Perla Harghitei. Într-adevăr, la sfârşitul anului trecut, ambalajul de sticlă deţinea o cotă de 9,8% din totalul pieţei, după ce în primul semestru al lui 2006 procentajul fusese de 10,2%. Altfel spus,