Deoarece standardele de calitate pentru berea super premium sunt foarte ridicate, nu se poate spune, în acest moment, că avem de a face cu un segment de piaţă aglomerat. Cu siguranţă, însă, este unul foarte competitiv. Din totalul pieţei de bere, segmentului super premium îi revine aproximativ 4%, potrivit raportărilor companiei MEMRB. Volumul vânzărilor creşte de la un an la altul, însă în acelaşi ritm cu piaţa pe ansamblu, astfel că ponderea acestei categorii a
Deoarece standardele de calitate pentru berea super premium sunt foarte ridicate, nu se poate spune, în acest moment, că avem de a face cu un segment de piaţă aglomerat. Cu siguranţă, însă, este unul foarte competitiv.
Din totalul pieţei de bere, segmentului super premium îi revine aproximativ 4%, potrivit raportărilor companiei MEMRB. Volumul vânzărilor creşte de la un an la altul, însă în acelaşi ritm cu piaţa pe ansamblu, astfel că ponderea acestei categorii a rămas constantă de ceva vreme. În alte ţări europene, segmentul super premium deţine între 5% şi 10% din piaţă. „Această diferenţă relevă un fapt îmbucurător pentru producătorii de bere prezenţi pe piaţa din România: potenţialul de creştere pe care îl are acest segment şi la noi în ţară“, consideră Cătălin Ignat, vicepreşedinte marketing URBB & Carlsrom Beverages.
Pe piaţa locală, în cadrul acestui segment concurează patru jucători importanţi: Stella Artois, Carlsberg, Heineken şi Peroni Nastro Azzuro. Patru mărci puternice, extrem de dinamice în a-şi promova imaginea, ceea ce duce la o concurenţă clădită pe o comunicare specifică fiecărui brand, şi nu pe oferta de preţ. De exemplu, propunerea de brand diferită şi comunicarea foarte targetată a impus Peroni Nastro Azzurro ca fiind o marcă ce exprimă pasiunea şi măiestria italienilor pentru