Alimentatia corecta din punct de vedere nutritional a devenit forta dominanta care influenteaza volumul de vanzari din supermarket-urile europene. Noile tendinte din domeniul FMCG au determinat impartirea produselor in doua mari categorii: alimentele intrinsec sanatoase, precum cele marca Danone si cele care s-au adaptat cerintelor, ca cele ale gigantului din industria bauturilor racoritoare, Coca-Cola.
Produsele care corespund standardelor unei nutritii rationale se bucura de o tot mai mare popularitate in randurile consumatorilor receptivi la bombardamentul de mesaje emise prin mass-media de institutiile abilitate care ii indeamna la un stil de viata sanatos. Incepand cu anul 2000, cele mai importante tendinte de pe piata produselor de larg consum au fost cele legate de atentia acordata unei nutritii responsabile, ce pune accent atat pe produsele naturale, cat si pe procedeele de productie in conformitate cu reglementarile de protejare a mediului inconjurator.
In ultimele 12 luni, noile tendinte au avut un impact si mai mare, in conditiile in care mari brand-uri precum Coca-Cola si-au concentrat toare resursele pentru a se conforma cerintelor din partea consumatorilor din ce in ce mai constienti de ceea ce cumpara, valoarea primelor 50 de marci britanice majorandu-se cu 4%, cu 113,5 miliarde de euro mai mult decat anul trecut, conform datelor statistice publicate de TNS Worldpanel, o firma britanica specializata in studiile de piata din domeniul FMCG, citate de publicatia BrandRepublic.
“Alimentatia sanatoasa este tendinta cea mai in voga in prezent. Campaniile de responsabilizare a consumatorilor initiate de institutiile scolare, guvernamentale, dar si etichetele cu informatii nutritionale de pe ambalajele alimentelor i-a ajutat pe oameni sa devina mai constienti de alegerile facute. Parintii sunt din ce in ce mai atenti la ceea ce copiii lor ma