Aşa-numita «goană către Est» a constructorilor de autovehicule a transformat Europa Centrală şi de Est şi statele BRIC în puncte-cheie ale producţiei de maşini, în timp ce Occidentul se vede nevoit să renunţe la o parte din gloria de altădată. Ceea ce părea în anii ‘90 o simplă încercare a marilor producători auto de a cuceri noi pieţe a devenit, după un deceniu, o adevărată luptă pentru supravieţuire. După ce pionierii relocării uzinelor cons
Aşa-numita «goană către Est» a constructorilor de autovehicule a transformat Europa Centrală şi de Est şi statele BRIC în puncte-cheie ale producţiei de maşini, în timp ce Occidentul se vede nevoit să renunţe la o parte din gloria de altădată.
Ceea ce părea în anii ‘90 o simplă încercare a marilor producători auto de a cuceri noi pieţe a devenit, după un deceniu, o adevărată luptă pentru supravieţuire. După ce pionierii relocării uzinelor constructoare de maşini au făcut primii paşi în Europa Centrală şi au reuşit să producă vehicule ale căror preţuri sfidau concurenţa şi aduceau profituri uriaşe, încercările timide s-au transformat într-un val care nu mai poate fi oprit. Competitivitatea a devenit cuvântul de ordine. Întrebarea „are rost să investim în Est?“, atât de frecventă cândva în şedinţele de strategie ale marilor grupuri auto, a fost rapid înlocuită de una mult mai directă: „Unde investim în Est şi cât de repede ne putem mişca?“.
Istoria automobilului nu a mai cunoscut de mult o asemenea schimbare de direcţie. Ceea ce în urmă cu 20 de ani părea un teren minat pentru capitaliştii bogaţi, cu maşinile lor frumoase, a devenit în ultima vreme un adevărat bulevard din Las Vegas. Încă de la începutul anilor ‘90, cunoscătorii în ale industriei auto estimau o orientare tot mai puternică a industriaşilor din Europa Occidentală către săracul, da