Campania de comunicare "Gunoiul Doare!", parte componentă a proiectului româno-olandez "Managementul Plajelor de pe Litoralul Românesc al Mării Negre" - zona-pilot Mangalia, s-a derulat pe Campania de comunicare "Gunoiul Doare!", parte componentă a proiectului româno-olandez "Managementul Plajelor de pe Litoralul Românesc al Mării Negre" - zona-pilot Mangalia, s-a derulat pe parcursul a zece săptămâni, în perioada 16 iunie - 19 august şi a avut drept scop reducerea deşeurilor aruncate la întâmplare pe plaje şi conştientizarea persoanelor despre importanţa păstrării curăţeniei.
Însoţiţi de cinci voluntari ai organizaţiei nonguvernamentale Mare Nostrum şi sub coordonarea Direcţiei Apelor Dobrogea-Litoral şi a Primăriei Municipiului Mangalia, 28 de copii, cu vârste între 10 şi 12 ani, din municipiul Mangalia, au împărţit cadouri turiştilor care au aruncat gunoiul la coş pe plajă. Turiştilor şi localnicilor care au aruncat gunoiul la coş, le-au fost împărţite 1.200 de mingii gonflabile şi 1.200 de brelocuri.
Copiii au dat 10 cartonaşe roşii celor care au aruncat gunoiul pe jos. Pe lângă acţiunea de pe plajă, s-a realizat un spot radio care a fost difuzat zilnic. La începutul lunii septembrie este programată o întâlnire finală cu partenerii olandezi, dar şi cu autorităţile române implicate, în cadrul căreia copiii participanţi în campania de comunicare "Gunoiul Doare!" vor primi premii şi diplome de participare.
Proiectul a fost demarat prin Hoogheemraadschap van Rijnland Waterboard şi Ministerul Transporturilor, Lucrărilor Publice şi managementul Apelor - Olanda în colaborare cu Agenţia de Mediu IJmond and of Rijnland. Prin acest proiect s-a urmărit îmbunătăţirea cooperării între autorităţile statului care au atribuţii pe plajă, plus informarea cetăţenilor în privinţa importanţei pe care o reprezintă litoralul. (Antoaneta Cicioiu)