Cu o valoare a vânzărilor care se triplează de la an la an, piaţa de retail online românească se aşteaptă să depăşească 100 de milioane de euro în acest an. Moment în care urmează perioada consolidării prin fuziuni şi achiziţii. Desigur, creşterile spectaculoase sunt specifice pieţelor aflate încă în dezvoltare şi destul de departe de maturitate. Comerţul online românesc este încă dominat, în proporţie de peste 80%, de vânzările de produse IT&C şi electr
Cu o valoare a vânzărilor care se triplează de la an la an, piaţa de retail online românească se aşteaptă să depăşească 100 de milioane de euro în acest an. Moment în care urmează perioada consolidării prin fuziuni şi achiziţii.
Desigur, creşterile spectaculoase sunt specifice pieţelor aflate încă în dezvoltare şi destul de departe de maturitate. Comerţul online românesc este încă dominat, în proporţie de peste 80%, de vânzările de produse IT&C şi electronice, iar la acest capitol unul dintre jucători, eMag, s-a detaşat în lider categoric. După propriile sale previziuni, compania Dante Internaţional, care operează magazinul virtual eMag.ro, va realiza în acest an o cifră de afaceri de circa 70 de milioane de euro. Potrivit unor declaraţii recente, reprezentanţii companiei estimează că valoarea totală a pieţei de comerţ electronic va atinge circa 125 de milioane de euro în acest an, ceea ce înseamnă că aceştia vizează o cotă de peste 50% pentru afacerea pe care o conduc. Ceilalţi jucători importanţi ai acestui segment sunt PC Garage, CEL, PCfun şi MarketOnline, la care se adaugă şi lanţurile mari de retail care au şi magazine virtuale.
Cei mici sunt însă mai ponderaţi în aprecieri. „Piaţa de retail online va ajunge anul acesta la 100 de milioane de euro, şi mare parte din ea va merge tot către produsele de pe segmentele IT şi electron