Ineditul mijloc de transport, inventat de fraţii Montgolfier în 1783, revine în forţă. Silueta lui masivă în formă de ţigară a încântat mai multe generaţii de visători ai aerului şi Ineditul mijloc de transport, inventat de fraţii Montgolfier în 1783, revine în forţă.
Silueta lui masivă în formă de ţigară a încântat mai multe generaţii de visători ai aerului şi de pasionaţi ai zborului. Apoi, în urma unui tragic accident, zepelinul a rămas timp de decenii doar o amintire pe o carte poştală îngălbenită. Astăzi însă, el îşi pregăteşte o relansare spectaculoasă. Mai multe ţări, printre care Rusia şi Germania, au pus la punct noi modele de zepelinuri.
Data de 6 mai 1937 marchează un eveniment teribil din istoria aerostatului în formă de ţigară: în timp ce cobora spre Lakehurst (New Jersey), zepelinul Hindenbrug, sau LZ 129, a luat foc, provocând victime, astfel că încrederea în acest mijloc de transport a scăzut brusc şi dramatic.
Germania nazistă nu se va servi de acest "cârnat zburător" (după cum îl denumea Hitler) decât pentru scopuri propagandistice, desfiinţând la un moment dat fabricile de profil. 60 de ani mai târziu, în aprilie 1997, zepelinul NT al societăţii Zeppelin Luftschifftechnik GmbH avea să se înalţe pe cerul Germaniei. A fost momentul reînvierii unei tradiţii.
Deşi mai mic ca dimensiuni decât strămoşii săi, măsurând "numai" 75 de metri, acest nou aerostat made in Germany beneficiază de o tehnologie de vârf în materie de pilotaj şi de orientare prin satelit. Un zepelin la Polul Nord Germania nu a fost însă singura ţară care şi-a redescoperit interesul pentru balonul asemănător unui trabuc aerian.
Societatea rusă RosAeroSystems s-a lansat în producerea mai multor tipuri de aerostate. Unul dintre ele, AU30, va fi mijlocul de locomoţie pentru viitoarea expediţie în Arctica a cercetătorului Jean-Louis Etienne, prevăzută pe