Piata romaneasca de electronice, electrocasnice si produse IT&C se situeaza la putin sub un miliard de euro, mai putin cu 40-50% decat in tari precum Cehia sau Ungaria, conform estimarilor facute de Grupul Falmingo International.
Segmentul IT&C reprezinta 25%, cel de brown goods (electronicele negre) este 35%, iar cel de white goods (electrocasnicele albe) inseamna 40% din valoarea totala a pietei. In prezent tarile din Europa Centrala si de Est au un avans de 40-50%, valoarea pietei pe acest segment fiind de 1,4 miliarde de euro, insa Jiri Rizek, CEO Falmingo International, se asteapta ca, in trei pana la cinci ani, Romania sa atinga nivelul actual al acestor piete.
„Desi in Romania, datorita numarului mare al populatiei, volumul de vanzari pe segmentul de IT&C este putin mai mare decat cel inregistrat in Ungaria sau Cehia, sunt inca diferente semnificative in ceea ce priveste valoarea vanzarilor, principala cauza pentru aceasta fiind sensibilitatea mai ridicata la pret a consumatorilor din Romania comparativ cu pietele din Europa Centrala si de Est, acest lucru generand volume mai mari de vanzari pe segmentul economic,” a declarat Jiri Rizek.
Oficialii Flamingo International au declarat insa ca, in Romania, sectorul IT&C este una dintre pietele cu cel mai mare potential, avand posibilitatea de a-si dubla volumul in urmatorii 3 ani si astfel sa atinga o valoare de 500 milioane euro, doar în sectorul de retail.
Reprezentantul Flamingo se asteapta ca piata localã de IT&C, electronice si electrocasnice sa inregistreze un ritm accelerat de crestere in perioada urmatoare, de aproximatix 10-15% pe an in special pe segmentul de IT&C, dar si pe cel de brown goods, ca urmare a dezvoltarii tehnologice. Astfel piata de calculatoare ar putea ajunge la un numar de peste 700.000 de unitati vandute (desktopuri, notebook-urii si servere x86), dintre care m