Dupa aproape un an de la achizitionarea YouTube in noiembrie anul trecut contra sumei fabuloase de 1,65 miliarde de dolari, Google pregateste o noua strategie de a genera profit cu YouTube, informeaza editia online a The New York Times.
Strategia pe care a adoptat-o Google pana acum pentru YouTube a ajutat la consolidarea pozitiei de lider a site-urilor video, dar nu a justificat suma enorma de 1,65 miliarde de dolari pe care a oferit-o compania IT la achizitionare.
Planurile Google vizau de la inceput introducerea modelelor de publicitate video pe site, insa abia de acum, dupa testarea mai multor variante de clipuri publicitare video, Google poate considera ca a descoperit formula de a a transforma potentialul YouTube in profit, utilizand site-ul ca un magnet pentru publicitatea video online, fidelizand in acelasi timp clientii sai.
Clipurile video publicitare care vor aparea pe YouTube se vor afla la discretia vizitatorilor, acestia controland in ce masura vor sa priveasca continutul acestora. Reclamele vor fi vizibile timp de 15 secunde dupa ce utilizatorul incepe vizionarea unui videoclip, la baza ecranului, dar in nici un caz sub forma de benzi, asa cum ne-am obisnuit sa apara in timpul emisiunilor televizate.
Utilizatorul poate astfel ignora mesajul publicitar, care va disparea oricum dupa zece secunde, sau il poate inchide. Cu un simplu click pe fereastra publicitara, videoclipul rulat se va opri, urmand ca reclama sa ii ia locul. Dupa terminarea acestei, videoclipul se va relua din momentul in care a fost oprit.
“Este un format publicitar controlat de utilizator”, a declarat Eileen Naughton, directorul Google responsabil cu platform media. Scopul? “Ne dorim ca utilizatorii site-ului sa fie liberi sa aleaga ce tip de publicitate li se potriveste”, a continuat Naughton.
Reprezentantii Google au decis plasarea acestor recla