Nestle SA, liderul mondial pe piata produselor alimentare, se asteapta ca volumele de vanzari la marcile sale de apa imbuteliata sa se majoreze semnificativ in urmatoarele luni, pe masura ce cifrele obtinute pana in prezent sunt comparabile cu cele din aceeasi perioada a anului trecut, anunta International Business Times.
Kim Jeffery, directorul executiv al diviziei de apa imbuteliata a grupului elvetian, a declarat ca ritmul vanzarilor la apa imbuteliata in Statele Unite ale Americii arata o anumita incetinire, ca urmare a preturilor mai mari si a verii racoroase de pe continentul american. “Aceasta este prima data, in ultimii sapte ani, cand preturile descresc, din cauza costurilor ridicate ale materiei prime si a lipsei de competitivitate dintre preturile marilor jucatori de pe piata de profil”, este de parere Jeffery. Apele minerale Nestle Pure Life, Poland Spring si Deer Park au ca rivali marci de apa imbuteliata precum Aquafina de la PepsiCo. si Dasani de la Coca-Cola Co.
La inceputul lunii, Nestle a fost implicat intr-un scandal in urma caruia Pepsi-Cola a fost nevoit sa recunoasca faptul ca Aquafina, cea mai vanduta apa imbuteliata din SUA, provine dintr-o sursa de apa potabila publica. Compania elvetiana a decis sa schimbe etichetele apei pe care o produce, precizand clar daca aceasta provine dintr-o sursa municipala sau daca izvoraste din pamant. Pure Life este singura marca de apa din portofoliul grupului elvetian care foloseste apa din surse publice, fara ca oficialii sa dezvaluie cat la suta din totalul de apa este recoltat de la robinet.
In primul semestru al anului curent, volumul de vanzari la apa imbuteliata a crescut cu 11%, in comparatie cu majorarea aproape dubla inregistrata in 2006. “Cifrele obtinute pana acum se compara cu cele de anul trecut, pe fondul lipsei uraganelor care ar fi creat o crestere spectaculoasa a cererii de a