Clipurile video interesează tot mai mult utilizatorii de internet. Apariţia YouTube, în 2005, a fost considerată de experţi o revoluţie în audiovizual, mai ales datorită faptului că orice Clipurile video interesează tot mai mult utilizatorii de internet. Apariţia YouTube, în 2005, a fost considerată de experţi o revoluţie în audiovizual, mai ales datorită faptului că orice posesor de cameră video poate încărca pe un site precum cel amintit o producţie proprie, amuzantă sau interesantă dintr-un alt punct de vedere. Totuşi, ultimele cercetări arată că producţia video e încă pe mâna profesioniştilor. Iar asta e valabil şi atunci când clipurile respective sunt vizionate pe YouTube.
Un studiu PEW Internet Project dat publicităţii la sfârşitul lui iulie arată că nu mai puţin de 57% din utilizatorii americani de internet au vizionat cel puţin o dată un clip video pe internet. Printre cei mai mari consumatori de astfel de conţinut se numără aşa-numiţii "tineri adulţi" (18-26 de ani), la care acelaşi procent se ridică la 76.
Un asemenea consum a devenit posibil ca urmare a apariţiei site-urilor de video sharing, dar şi datorită creşterii numărului de conexiuni broadband (cu lăţime de bandă largă), care au făcut posibilă redarea în timp real a relativ costisitoarelor, ca memorie, înregistrări video. Este situaţia binecunoscută şi utilizatorilor de internet din România: un filmuleţ care se vede întrerupt pe o conexiune modem telefonică este bine redat dacă ai un provider de internet prin cablu acceptabil.
Viitorul Web 2.0 YouTube.com, dar şi site-uri asemănătoare apărute după succesul fulgerător al acestuia, ca EyeSpot.com, Grouper.com sau VideoEgg.com, conţin o facilitate tentantă pentru orice utilizator ceva mai avansat de internet: încărcarea şi convertirea la un format vizibil de ceilalţi a clipurilor, după o înscriere şi câteva clicuri de