Shah Rouf, CEO Aviva România, susţine că pe segmentul de piaţă obligatoriu (pilonul II) sunt prea mulţi administratori Peste 30.000 de agenţi de marketing, peste un milion de euro
Shah Rouf, CEO Aviva România, susţine că pe segmentul de piaţă obligatoriu (pilonul II) sunt prea mulţi administratori
Peste 30.000 de agenţi de marketing, peste un milion de euro investiţi în campania de promovare şi două fonduri (unul pentru pilonul III şi unul pentru pilonul II) reprezintă capitalul cu care Aviva porneşte în piaţa pensiilor administrate privat, ţintind primele locuri pentru fiecare pilon.
O cotă de piaţă de peste 30% pe segmentul pensiilor obligatorii administrate privat şi un loc fruntaş pe segmentul pensiilor facultative sunt principalele ţinte ale companiei britanice înainte de startul pensiilor obligatorii şi la puţin timp după începerea colectării pentru cele facultative. "Dacă vom câştiga bătălia pensiilor, vom câştiga şi războiul asigurărilor de viaţă. Asta nu este valabil doar pentru Aviva, ci şi pentru toate companiile din piaţă", ne-a declarat Shah Rouf, CEO Aviva România.
Compania a lansat fondul "Pensia Mea" pe segmentul de piaţă facultativ (pilonul III), numărul celor înscrişi, în primele trei luni de la începutul campaniei de colectare, fiind totuşi redus. Managerul Aviva explică faptul că cele mai multe poliţe vândute au fost pentru persoanele individuale, o pondere de doar 20% aparţinând angajatorilor care au decis să ofere salariaţiilor proprii acest produs. "Cred că pilonul III este gândit individual, nu pentru companii, deducerea fiscală de 200 de euro fiind prea mică", mai spune Shah.
Numai 10% din populaţie are un plan de pensii
Românii nu au o cultură a asigurărilor, piaţa fiind foarte mică comparativ cu alte ţări. De aceea, Shah consideră că potenţialul pieţei va putea fi "exploatat" abia când se va da start