Criza financiara a facut din anii '30 cea mai feminina si eleganta perioada a modei, tangoul a dezvelit spatele doamnelor, iar mobila s-a adaptat mereu rochiilor: taburete minuscule pentru crinoline sau modele delicate in stil neorococo dupa 1850. Legatu
Cat poate o haina sa dezvaluie despre proprietarul sau si cum ii influenteaza relatiile cu ceilalti? Raspunsurile vin cu usurinta daca te plimbi printre crinoline, taioare si palarii din trei secole de moda. Mai precis la expozitia de "costume" numita Retro si organizata de reputata profesoara de Istoria artei Adina Nanu, la Centrul Cultural Metropolitan pentru Tineret. Gandul zboara la povesti romantice, dar revine pe pamant, odata cu explicatiile concrete ale ghidului care vorbeste despre revolutii, averi pierdute si functii in stat.
"Costume" nu inseamna aici tinute de scena, ci lucruri autentice, care au fost purtate pe strazile Bucurestiului de-a lungul a trei secole. Chiar daca unele provin de la Viena sau Paris, toate au fost purtate in Romania, in general in capitala, si au trecut pe la Casa Scriitorilor, Casa Vernescu sau pe bulevardele Micului Paris. "Personajele"? Rude, prieteni si cunostinte ale profesoarei care si-au dat lucrurile de o viata pentru a fi expuse, inramate, admirate. Totul e aranjat cu grija, in decoruri atent alese. Profesoara si echipa sa au jucat rolul unor scenaristi: desuuri delicate au fost aruncate pe un paravan, un ondulator sta langa o rochie din perioada charleston, alaturi de un cap sculptat. Nu e vorba doar de moda: totul se leaga- fie ca sunt genti de voiaj, un pian, tablouri, fotografii, oglinzi sau batiste.
Traseul incepe insa cu cateva experimente: rochia de roscove, rochia care infloreste, plus propuneri pentru ce vor purta barbatii in viitor, dupa parerea unor studenti la Arte Plastice (indiciu: vor incepe sa copieze garderoba doamnelor)