Am promis ca nu o sa scriu niciodata numele presedintelui PNG in vreo publicatie. Asta pentru simplul motiv ca, asa cum am mai aratat in alte ocazii, nu personajul in sine mi se pare nociv, ci mediatizarea acestuia. Ii voi spune „latifundiarul din Pipera”, sau „finantatorul Stelei”, sau intr-un fel asemanator, cu o formula hipervehiculata de presa, si asta va fi de ajuns.
Si de mediatizare finantatorul-latifundiar nu duce deloc lipsa. Parte pentru ca a-i pune numele in capul paginii sau al emisiunii a devenit, de mult, un reflex al presei, parte pentru ca - as fi spus, intr-un cu totul alt context, printr-o stiinta a branding-ului personal iesita din comun - Jiji isi creeaza evenimente.
E, altfel spus, un izvor nesecat de subiecte pentru media. Sa vorbim despre stiinta este mult, in cazul unui asemenea personaj, care e dincolo de educatie, scoala, simt al limitei si al ridicolului, decenta, politete si alte lucruri de acest gen. Fapt care, se pare, ii ofera un avantaj imbatabil in fata oricarui interlocutor, intr-o confruntare directa.
A dovedit-o si cea mai recenta aparitie a sa in emisiunea 100%, de la Realitatea TV, a lui Robert Turcescu.
De data aceasta, fostul oier s-a luat de nasul sau venerat, Gheorghe (Gica) Hagi. Nu neaparat pentru ca Hagi n-ar fi avut rezultate in primele saptamani de antrenorat in simbria finului sau.
Patronul Stelei a inceput prin a se fali cu noua achizitie, careia i-a agatat de epoleti toate cliseele - „simbol national”, „imagine a Romaniei” etc - si simtea, in urmatoarea etapa, nevoia sa-l boteze.
Sa simta, altfel spus, ca omul pe care l-a angajat - oricat de renumit si de apreciat ar fi fost el, sau tocmai din cauza aceasta - este in slujba sa.
Pentru ca este patron, si pentru ca, asa cum nu se sfieste s-o declare in orice imprejurare, banii si puterea l