» Edificiile de patrimoniu ale judetului reprezinta punctele cardinale ale unui trecut glorios.
» Tarmul Marii Negre, un izvor nesecat de istorie si evenimente controversate de-a lungul anilor.
Istoria orasului Tomis se pierde in negura timpului. Cand Dobrogea a fost recuperata de statul roman, se contura ca un mic sat turcesc ale carui strazi erau nedelimitate. Casele erau construite din materiale precare, intreaga regiune parea fara solutii urbanistice. Regiunea se delimita pana la bulevardul Elisabeta, actualul Ferdinand.
Istoria cetatii Tomis
Numele unuia din cartierele Tomisului, Constantina se va impune asupra intregului oras. Prima idee despre Constanta a fost sa fie port.
In drumul catre imensele eforturi de a construi, delimita si finanta cel mai important proiect al acelor vremuri, personalitati precum Carol I, Bratianu, Kogalniceanu si chiar Eminescu, pe partea de presa, au sustinut si s-au implicat in demersurile programului. "Un port maritim este extraordinar, iti garanteaza accesul in lume", spuneau pe acea vreme politicienii de varf. Dar pentru ca astfel de constructii erau o adevarata provocare si foarte greu de materializat, Constanta a devenit prima statiune balneoclimaterica a tarii. Eforiile nu existau iar statiunea Mamaia era doar o limba de pamant. Una dintre cele mai importante edificii din acea perioada, cladire cu a carei semnificatie simbolica este impresionanta pana in ziua de azi, este Casinoul. Prima tentativa a fost cea din 1880. Situat langa farul Genovez si construit din lemn, "Sala de cura", precum era denumit atunci, nu a avut o viata lunga. In 1892, cladit pe o portiune fara o structura rezistenta, Casinoul a fost spulberat de furtuna. Anul 1903 a fost punctul de plecare catre construirea unei cladiri grandioase. Orasul s-a extins, solul a fost extras din mare, iar sub conducerea prefect