General Motors (GM) a anunţat că testează un nou tip de motor cu combustie internă, care ar putea reduce cu 15% consumul de carburant, transmite Reuters. Noua tehnologie ar economisi combustibil prin utilizarea comprimării aerului şi carburantului, în locul aprinderii cu scânteie, pentru a produce căldura necesară pornirii. Procesul determină aprinderea într-un cilindru a unui amestec de combustibil şi aer, îmbinând trăsăturile motorului diesel şi ale celui cu ardere internă tradiţional.
Compania testează noul motor pe două tipuri de maşini, Saturn Aura (varianta amerciană a Opel-ului) şi Opel Vectra. GM a anunţat că va perfecţiona tehnologia înainte de a fi utilizată comercial. "Am realizat un progres mare, deşi costurile au fost foarte mari. Mai sunt necesare şi alte investiţii pentru cercetare şi testare pentru a perfecţiona tehnologia", a declarat profesorul doctor Uwe Grebe, directorul executiv al diviziei GM pentru motoare şi sisteme de transmisie. Reprezentanţii GM au adăugat că vor începe, în primăvara anului viitor, testarea în condiţii de trafic a maşinii hibrid Chevrolet Volt, care poate fi încărcată de la reţeaua electrică şi intenţionează să producă vehiculul până la sfârşitul anului 2010.
Spre deosebire de modelele anterioare, care utilizează în paralel un motor electric alimentat de baterie şi unul cu combustie internă, maşinile care pot fi încărcate de la reţeaua electrică sunt destinate în principal efectuării de curse scurte, exclusiv cu un motor electric, alimentat de la o baterie care poate fi încărcată la priză. (E.C.)
General Motors (GM) a anunţat că testează un nou tip de motor cu combustie internă, care ar putea reduce cu 15% consumul de carburant, transmite Reuters. Noua tehnologie ar economisi combustibil prin utilizarea comprimării aerului şi carburantului, în locul aprinderii cu scânteie, pentru a produce căldura neces