El a fost, si nu Ted Turner, asa cum ar spune istoria. Turner avea banii, megalomania, setea de putere si un talent innascut pentru publicitate. Reese Schonfeld avea ''know-how''-ul, pasiunea pentru jurnalism si puterea unui buldozer. ''Eu eram profesionistul, el era diletantul. Dar eu ma jucam cu banii lui, iar el a ajuns in cele din urma sa controleze jocul'', rezuma surazand Schonfeld. Totusi, s-a ajuns si la o schimbare a rutei, in 1982, adica, dupa trei ani, cand i-a dat unda verde pentru a crea prima retea de informatie din lume. Si la doar cateva zile dupa ce sondajele demonstrau ca CNN intrase in obiceiurile americanilor si depasise granitele nationale; si dupa ce majoritatea sefilor de stat, de la Fidel Castro la Saddam Hussein, sau de la Kremlin la Casa Alba si-au instalat o antena prin satelit pentru a o putea capta, noteaza ziarul Le Monde, preluat de La Stampa. Ce aventura, dar mai ales ce pariu. Era nevoie de incredere si optimism pentru a-ti imagina, in 1979, un emitator care, transmitand informatii 24 de ore din 24, avea sa reuseasca sa includa si emisiuni dedicate sportului, filmului si divertismentului. Era nevoie si de o anumita doza de aroganta pentru a prevedea, gratie satelitului, o marca mondiala. Playboy-ul Turner, care voia sa puna antena pe acoperisul micilor sale 'prietene', si omul dur Schonfeld care il impiedica sistematic, aveau doar acest lucru in comun. Dar tandemul a facut minuni. Turner stia sa-si aleaga oamenii, iar pentru a lansa CNN, Schonfeld era cel mai bun. Informatia care schimba lumea Micul evreu, nascut intr-o suburbie a New Yorkului in 1931 si crescut intr-o familie care urmarea ingrijorata stirile despre nazismul in Europa, a fost intotdeauna bolnav de informatie. La 8 ani citea revista Time si statea cu urechea lipit de buletinele de stiri radio. ''Imi amintesc de anuntul pactului de la Munchen, de ingrijorarea parin