- Diverse - nr. 166 / 27 August, 2007 Ceea ce se poate vedea cu ochiul liber, strabatand tara, este ca soselele Romaniei (ce-i drept, unele modernizate, asfaltate) arata, cu exceptiile de rigoare, ca in urma cu 50 de ani. Perioada in care autoturismele constituiau o… raritate, pe drumuri circuland (de fapt, ca si acum), deopotriva, masinile, carutele, bicicletele, pietonii si… carele trase de boi! Intre timp, In Romania - azi, tara membra a Uniunii Europene - au aparut… milioane de masini, si nu numai. In plus, cam pe aceleasi cai rutiere, zilnic apar sute si sute de alte masini, unele fabricate in tara, iar altele, aduse din strainatate. Potrivit datelor publicate, recent, de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) - citate de Mediafax - vanzarile de autoturisme noi pe piata romaneasca s-au majorat cu 22,4%, in primele sapte luni ale acestui an, comparativ cu perioada corespunzatoare din 2006. Adica, numarul lor a crescut cu 177.685 unitati. Conform sursei citate, cererea pe segmentul import a avansat cu 53,3%, 108.807 unitati, fiind sustinuta in special de marcile Renault, in crestere cu 45,2% (17.181 unitati), Skoda (+25,9%, la 13.578 unitati), Volkswagen (+54,8%, la 12.740 unitati), Opel (+70,8%, la 9.175 unitati) si Ford (+70,8%, la 8.119 unitati). Cat despre vanzarile Dacia, acestea s-au redus cu 4,1%, in intervalul ianuarie-iulie, de la 60.537 anul trecut la 58.037 unitati, in acest an. Pe de alta parte, releva sursa mentionata, cererea de vehicule comerciale a crescut cu 28,8%, la 27.095 unitati, cea mai mare crestere fiind (atentie!) raportata pe segmentul camioanelor grele, de peste 18 tone, vanzarile marcand un salt de 151,8%, la 4.932 unitati. Piata totala, autoturisme si vehicule comerciale, a ajuns in primele sapte luni la 206.089 unitati, nivel corespunzator unui salt de 23,3%. Ce releva aceste cifre? Cel putin un lucru. Ca, da