În timp ce numărul spectatorilor scade constant, volumul de reclame difuzate în sălile de cinema creşte cu 20% Reclamele îi enervează pe spectatorii nerăbdători să înceapă filmul,
În timp ce numărul spectatorilor scade constant, volumul de reclame difuzate în sălile de cinema creşte cu 20%
Reclamele îi enervează pe spectatorii nerăbdători să înceapă filmul, dar îi salvează pe cei întârziaţi, care ştiu că pot intra, după un sfert de oră, cu punga de pop-corn şi paharul de Coca-Cola. Publicitatea continuă să supravieţuiască în cinematografele de stat, din ce în ce mai pustii.
Înainte de 1989, mirajul cinematografului atrăgea zeci de milioane de spectatori. În prezent, numărul celor care preferă filmul pe marele ecran s-a redus la aproximativ trei milioane pe an. Cauzele sunt multiple. Cinematografele de stat au cunoscut o rapidă decădere, multe dintre acestea închizându-şi porţile sau fiind transformate în săli de bingo şi cârciumi.
"Sunt şapte judeţe în România în care nu mai există niciun cinematograf!", spune Constantin Fugaşin, director general al companiei Champions, firmă ce monitorizează evoluţia încasărilor în cinema. Preţurile biletelor îi descurajează pe românii de rând.
În plus, este mai comod să te uiţi la ultima premieră americană piratată pe un DVD. Astfel, cinematografele din proprietatea statului îi alungă pe iubitorii de film. Sezonalitatea influenţează intrările în sălile de cinema. "Perioadele cele mai proaste sunt lunile iulie, august, decembrie şi sărbătorile. Cele mai bune sunt lunile martie, aprilie şi septembrie-noiembrie", precizează Fugaşin.
Dacă cinematografele de stat suferă, afacerile sălilor private prosperă. Acestea atrag şi grosul publicităţii. Firesc, acolo unde sunt cei mai mulţi spectatori apar şi reclamele.
Publicitatea se face pe bani puţini
Este destul de dificil de făcut o est