In situatiile in care stresul la job intrece masura, angajatii ar trebui sa ia o pauza si sa se intrebe daca ceea ce fac se potriveste cu personalitatea lor. Este doar o chestiune de time management sau slujba pe care o au le creeaza un stres suplimentar din cauza faptului ca felul lor de a fi, pur si simplu, nu cadreaza cu jobul?
Indiferent daca angajatul ocupa o pozitie de leadership sau una de executant, aflarea profilului psihologic il poate ajuta sa isi dea seama ce slujba i se potriveste cel mai bine.
"Daca te afli intr-o pozitie de front office, in conditiile in care esti introvertit, dar ai contacte variate si solicitante si ajungi sa constientizezi faptul ca esti tensionat din cauza serviciului pe care il ai, este bine sa-ti pui intrebarea daca nu cumva ai gresit cand l-ai ales", explica Bogdan Rotaru, consultant psihologic in cadrul companiei Intell Competitiv, care ofera servicii de executive profiling si strategii competitive. Astfel, Rotaru da exemplul unui leader manager in cazul caruia teama ajungea pana acolo incat in momentul in care vorbea despre superiorul lui, ii transpirau mainile.
"Dupa ce am stat de vorba cu el, si-a dat seama ca nu trebuie sa il sperie faptul ca va fi dat afara si ca poate pleca oricand in alta parte", explica Rotaru, precizand ca atacul de panica era evident, insa in urma cursului angajatul a capatat acel insight care l-a ajutat sa-si dea seama ca stie "meserie" si ca exista si alte variante in afara jobului pe care il avea. "In momentul in care nu iti mai e frica ca pierzi, poti sa joci relaxat", completeaza el. Un alt exemplu pe care il da Rotaru este cel al unei echipe de zece oameni cu care a lucrat la un curs, iar in urma acestuia, intr-un interval de trei luni dupa terminarea cursului, trei dintre acestia au demisionat, dandu-si seama ca slujba pe care o aveau nu li se potrivea.
"Poate daca avea