Marii producători de aeronave s-au îngrămădit la ediţia din 2007 a Salonului Aviatic Internaţional de la Moscova Pentru ruşii cu bani, avioanele personale nu mai sunt de mult un lux,
Marii producători de aeronave s-au îngrămădit la ediţia din 2007 a Salonului Aviatic Internaţional de la Moscova
Pentru ruşii cu bani, avioanele personale nu mai sunt de mult un lux, motiv pentru care toate marile companii producătoare au tocit, săptămâna trecută, pistele la Salonul Aviatic Internaţional de lângă Moscova, încercând să-şi expună marfa în faţa oamenilor de afaceri din Rusia.
Directorii ruşi ar putea cheltui 2,5 miliarde de dolari pe business jet-uri în următorii doi ani, afirmă o companie de consultanţă în domeniu, impulsionând producătorii să vâneze cât mai multe contracte, într-o ţară cu 60 de miliardari în dolari.
"Acesta este doar începutul", spune Christoph Degoumois, directorul de vânzări pentru avioane de business pe Rusia şi alte ţări foste sovietice al Bombardier. Rusia reprezintă pentru Bombardier cea mai mare piaţă europeană, iar compania canadiană se laudă că este cel mai mare furnizor de avioane private din această ţară.
Alte companii aerospaţiale prezente la show-ul aviatic MAKS 2007 şi care speră să vândă ruşilor tot mai multe avioane de business sunt Dassault Aviation, din Franţa, şi Empresa Brasileira de Aeronautica, din Brazilia, scrie "Moscow Times". Acum, ruşii bogaţi, dar şi corporaţiile au în proprietatea lor în jur de 300 de business jet-uri, iar până la sfârşitul anului 2008, le vor mai fi livrate alte 100.
"Clientul rus este preocupat de intimitatea sa, iar cel puţin 12 dintre ei au avioane echipate cu sisteme de apărare antirachetă. Dacă te uiţi pe lista celor mai bogaţi 100 de ruşI, întocmită de <> , toţi au cel puţin un avion personal sau un elicopter, dacă nu chiar mai multe", spune Yevgeny Bakhtin, dire