Anul trecut, cifra de afaceri în sectorul de retail a depăşit cu puţin valoarea de 5 miliarde de euro Comerţul românesc a intrat în etapa extinderii agresive. Mai multe magazine în
Anul trecut, cifra de afaceri în sectorul de retail a depăşit cu puţin valoarea de 5 miliarde de euro
Comerţul românesc a intrat în etapa extinderii agresive. Mai multe magazine în toate zonele geografice din ţară înseamnă venituri mai mari, astfel că acesta este obiectivul declarat al principalilor competitori din sector. Iar rezultatele nu se lasă aşteptate.
Zona Modovei şi Muntenia începe să genereze o parte importantă a cifrei de afaceri înregistrată la nivelul sectorului de retail. Numai anul trecut, vânzările în sectorul de retail s-au cifrat la puţin peste 5 miliarde de euro.
65% din magazine se află în mediul urban
Deşi ritmul de dezvoltare al magazinelor de tip hypermarket şi supermarket este mai ridicat decât cel de până în prezent, discounterii sunt în alertă şi se aruncă destul de agresiv în lupta pentru acoperirea regională. Tot mai multe centre vor fi deschise în acest an şi în perioada următoare, ţinta fiind oraşele mari, pentru marile lanţuri de retail gen Carrefour sau Cora, în timp ce discounterii Penny Market sau Plus şi-au delimitat teritoriul, respectiv oraşele mici cu 100.000 de locuitori.
Potrivit unui studiu recent realizat de compania de audit şi cercetare de piaţă, Nielsen, retailul românesc a crescut cu 3%, ajungând la un număr de 88.972 de magazine (aici fiind incluse hypermarketurile, supermarketurile, magazinele alimentare mici, chioşcurile, farmaciiile, magazinele cosmetice, benzinăriile, magazinele specializate de carne).
Conform recesământului magazinelor desfăşurat de Nilesen în perioada septembrie 2006 - martie 2007, 65% din numărul total de magazine-retail din România se află în mediul urban, în timp ce res