Foto: Evz
Maria Toghina, directorul Radiodifuziunii, spera ca sloganul „Muzica buna. Stiri si mai bune” al campaniei publicitare care incepe in septembrie sa atraga si un public mai tanar, din mediul urban, in audienta in prezent imbatranita a canalului.
Radioul pensionarilor
Principalul post de radio ramane preferatul persoanelor in varsta. Asa arata profilul ascultatorului de la orase. La sfarsitul anului trecut, de exemplu, nu mai putin de o treime dintre cei care plecau urechea la programele postului public aveau peste 60 de ani. Procentul celor de pana in 30 de ani sarea putin peste 6%.
In primavara, RRA era pe locul trei ca audienta atat in Bucuresti (300.000 de ascultatori), cat si in mediul urban (unde era urmarit zilnic de 1,5 milioane de persoane). Maria Toghina spune ca era momentul pentru ca radioul sa-si faca o campanie de publicitate.
„Realitatea ultimilor ani arata ca, daca vrei sa te mentii pe piata, trebuie sa comunici despre tine. Existand de 80 de ani, in care nu ne-am pus problema concurentei, am inteles in ultimii ani ca nu e suficient sa existi pentru ca oamenii sa te asculte”, explica ea.
60.000 de euro pentru schimbarea perceptiei
Executiile publicitare mizeaza pe mesajul „Muzica buna. Stiri si mai bune”, in timp ce reclamele ilustreaza ideea ca ai face orice ca sa nu schimbi postul: butonul de cautare a canalului este blocat cu un lacat, respectiv, cu banda adeziva.
Radioul public pune la bataie in campania de comunicare de doua luni 60.000 de euro, o suma modesta pentru piata publicitatii. Banii vor fi folositi exclusiv pe outdoor (panouri, bannere si mijloace de transport), in Bucuresti si in mai multe orase din tara. Licitatia a fost castigata de agentia Euromedia, care a fost ajutata la creatie de Violet Advertising.
Modificari si in programe @N_P