Foto: Cotidianul
Noul sistem reduce consumul de carburant prin oprirea automata a motorului atunci cind masina este stationata, la semafor, de exemplu, si reporneste propulsorul tot in mod automat. “Principiul este simplu”, se arata intr-un comunicat al BMW. “Daca motorul nu este pornit, atunci nu are cum sa consume.
Sistemul Auto Start Stop opreste motorul de fiecare data cind nu este nevoie de folosirea acestuia, in ambuteiaje sau la opririle la semafor.”
Tot la capitolul economisire de carburant, grupul din M?nchen a implementat tehnologia Efficient Dynamics si pe Seria 3, dupa ce initial a fost aplicata Seriei 1.
In urma acestui proces, emisiile de dioxid de carbon si consumul de combustibil s-au redus cu aproape 20%. Cel mai bun rezultat a fost obtinut de modelul 118d cu 3,9 litri consum mediu la 100 de kilometri.
Potrivit datelor producatorului, emisiile de dioxid de carbon au scazut la 123 de grame pe kilometru.
Nici Mercedes nu sta deoparte si a anuntat ca va introduce Auto Start Stop pe modelele sale, in prima faza fiind vorba de monovolumul B-Klasse.
O alta gaselnita tehnica a constructorului din Stuttgart, denumita Integrated Starter Generator, va fi folosita pentru modelele de serie cu scopul declarat de a mari eficienta propulsoarelor.
Mercedes intentioneaza de asemenea sa realizeze o propulsie hibrida, bazata pe un motor electric si dieselurile care folosesc tehnologia Bluetec.
Integral in Cotidianul Foto: Cotidianul
Noul sistem reduce consumul de carburant prin oprirea automata a motorului atunci cind masina este stationata, la semafor, de exemplu, si reporneste propulsorul tot in mod automat. “Principiul este simplu”, se arata intr-un comunicat al BMW. “Daca motorul nu este pornit, atunci nu are cum sa consume.
Sistemul Auto Start Stop opreste motoru