Apetitul noilor imbogatiti rusi, chinezi si indieni pentru posetele cu monograme sau pentru rochiile de seara realizate de marii designeri ai lumii determina miscari importante in lumea modei de lux europene, impulsionate si de recentele turbulente de pe piata de profil, informeaza presa internationala.
In Italia, recenta preluare a celebrei case de moda italiene Valentino de catre fondul de investitii Permira a dat startul altor mari achizitii pe piata de profil. Luna viitoare, managerii de la Prada vor decide daca incep listarea pe piata bursiera, in timp de Roberto Cavalli se gandeste la noi strategii, printre care si o posibila vindere a unui pachet de actiuni, potrivit surselor din piata.
In Franta, Hermes International, gigantul din industria modei si a parfumeriei, ale carui posete au cele mai lungi liste de asteptare, se pregateste, de asemenea, de noi discutii privind masurile ce se impun pentru consolidarea profitului. Pozitivele evaluari ale pietei de profil si oportunitatile de expansiune pe pietele emergente i-au determinat pe gigantii din lumea modei sa se concentreze asupra noilor strategii de atragere a investitorilor.
Piata italiana de profil este in centrul atentiei, in conditiile in care marcile sale se bucura de recunoastere internationala. Antreprenorii italieni impun politici tot mai competitive pentru a putea sa concureze cu ceilalti jucatori principali ai industriei, precum LVMH, PPR sau Richemont, ale caror afaceri s-au dovedit deosebit de performante in China, Rusia si India. Unii directori executivi se declara deschisi in fata propunerilor de achizitie sau de gasire a unor investitori puternici care sa ii ajute sa recupereze terenul pierdut pe pietele aflate in curs de dezvoltare.
Analistii financiari sustin ca in timp ce marile case de moda ca Giorgio Armani si Versace, ambele avand drept actionari majoritari membri