Cuvantul tiparit inca se mai afla in preferintele multor consumatori de media, potrivit concluziilor studiului intitulat �Starea democratiei media�, comandat de firma de consultanta manageriala Deloitte&Touche si realizat recent de Harisson Group, un institut de cercetare si de consultanta in domeniul marketingului, citat de publicatia eMarketer.
Aproximativ 75% dintre intervievati au raspuns ca prefera sa citeasca varianta offline a unei reviste, chiar daca au acces la acelasi continut si in varianta online. “Media traditionale se dovedesc a fi deosebit de flexibile. Multi oameni folosesc revistele pentru a fi la curent cu ultimele tendinte in materie de moda. Intrebati care sunt primele cinci activitati din domeniul media pe care intentioneaza sa le practice in viitorul an, citirea unei carti se afla pe locul trei in topul preferintelor”, a declarat Ed Moran, specialist al departamentului tehnologic din cadrul companiei Deloitte.
Mai mult, preferinta pentru continutul offline se reflecta si in cazul publicitatii, mai mult de 75% dintre respondenti afirmand ca publicitatea de pe Internet li se pare, de multe ori, inoportuna, iar doua treimi acorda mai multa atentie print-urilor pe suport fizic, decat celor pe cel digital. Mai mult de un sfert dintre ei ar plati pentru un continut online cu conditia sa nu fie expusi publicitatii nedorite.
Rezultatele studiului reprezinta argumente puternice pentru folosirea mai multor media in cadrul campaniilor publicitare. Cu toate acestea, nu se pune problema abandonarea uneia in favoarea alteia, mai ales in conditiile in care publicitatea online s-a dovedit mult mai eficienta decat cea offline in a atrage mai multi vizitatori catre o anumita pagina de Internet.
Specialistii considera ca studiul pune accent pe necesitatea unei strategii de marketing integrate si ca nu ar trebui sa existe diferente intre c