Foto: Cotidianul
Cineastei Anca Damian i-a venit ideea filmului cu doi ani in urma, in timp ce citea un articol semnat de Mihai Dobrovolschi in „B-24FUN“. Vedeta radio povestea in acel text despre „siamezul-problema“, adica un detinut dintr-o puscarie din Romania care si-a dorit foarte mult sa poarte numele Dobrovolschi.
Intimplarea i-a amintit Ancai Damian, dupa cum relateaza ea pentru Cotidianul, de „filmul «Rashomon» al lui Akira Kurosawa, care reprezinta cea de-a doua sursa de inspiratie pentru aceasta productie, prin ideea relativitatii adevarului, in functie de optica subiectiva a unui personaj sau altul“.
Integral in Cotidianul
Sinopsisul „Intilnirilor incrucisate“ anunta o pelicula conceputa sub forma unui triptic: citeva povesti distincte, petrecute in Romania, se intersecteaza neasteptat in puncte tensionate, ciocniri care schimba intelesul intimplarilor.
Actiunea se petrece in Bucuresti pe parcursul a 24 de ore, iar scenariul reuneste medii sociale foarte diferite.
Una dintre secvente il are ca personaj central chiar pe Mihai Dobrovolschi, care se hotaraste sa isi cunoasca „dublul“ din puscarie, poreclit de ceilalti „vietasi“ de la Penitenciarul Rahova „Dobrovolschi“, din pricina simpatiei acestuia pentru vedeta radio, la fel ca in cazul real.
Episodul a fost filmat pe parcursul a zece zile, la insistentele Ancai Damian, chiar la Penitenciarul Rahova, unde, asa cum era de asteptat, echipa de filmari nu a dus lipsa de peripetii. Cei mai multi membri ai echipei se pling de faptul ca regulile penitenciarului presupun atitea verificari, formalitati si restrictii incit nu se poate patrunde inauntru decit dupa cel putin o ora de asteptare.
Fiecare zi de filmare din cele zece a insemnat intre zece si douasprezece ore petrecute printre „vietasi“.
Dimpotriva, actorii, regizoarea si cei