Autoritatile de la Beijing au decis sa interzica publicitatea la tutun din 2011, dupa ce Organizatia Mondiala a Sanatatii a avertizat ca, daca nu vor impune restrictii, pana in 2020, peste 2,2 milioane de chinezi vor muri din cauza fumatului. In prezent, China este tara cu cel mai mare consum si cea mai mare productie de tigari din lume, relateaza Reuters.
“China ar trebui sa ia in serios problema reclamelor la tutun, mai ales ca tara are un proces mai lent de reglementare a pietei tutunului si a fumatului in locurile publice”, a declarat presedintele Asociatiei chineze antitutun.
Desi autoritatile au interzis fumatul in transportul public, acesta ramane permis in locuri publice, precum parcuri, scoli, restaurante si spitale.
Industria tutunului din China, tara care numara peste 350 de milioane de fumatori, este o sursa esentiala de venit, inca din 1987. Sumele incasate pe aceasta cale ating 300 milioane de dolari, circa 10% din totalul veniturilor incasate de stat. Tigarile fabricate in China sunt printre cele mai ieftine din lume, un pachet poate sa coste si numai 8 centi.
Analistii chinezi considera totusi ca interzicerea reclamelor pentru produsele de tutun vor forta producatorii sa se profileze pe sponsorizari ale evenimentelor sportive si culturale sau pe extinderea domeniilor de activitate ale marcilor ca sa asocieze marcile de tigarete cu diverse alte produse.
Autoritatile de la Beijing au decis sa interzica publicitatea la tutun din 2011, dupa ce Organizatia Mondiala a Sanatatii a avertizat ca, daca nu vor impune restrictii, pana in 2020, peste 2,2 milioane de chinezi vor muri din cauza fumatului. In prezent, China este tara cu cel mai mare consum si cea mai mare productie de tigari din lume, relateaza Reuters.
“China ar trebui sa ia in serios problema reclamelor la tutun, mai ales ca tara are