AIG Life, subsidiara locala de asigurari de viata a celui mai mare grup de asigurari din lume, American International Group, a incheiat primul semestru cu afaceri de 31,5 mil. euro (100 mil. lei), in crestere cu 70% fata de prima jumatate a anului trecut.
"Au crescut mult vanzarile de polite individuale, datorita dezvoltarii fortei de vanzari. Avem acum 1.500 de agenti, cu 50% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. Nu a crescut doar numarul, ci si productivitatea acestora, datorita campaniei de pensii private. Acest awareness a antrenat si vanzarile de asigurari de viata, care sunt o alternativa la pensiile private", a declarat pentru ZF Theodor Alexandrescu, directorul general al AIG Life.
In prezent, prima anuala de asigurare platita de clientii companiei este, in medie, de 520 de euro, cu 30% mai mare decat la sfarsitul anului trecut. Peste 96% din vanzarile asiguratorului sunt reprezentate de polite individuale, restul de 4% fiind asigurari cumparate de companii pentru salariati. Pe langa agenti si brokeri, AIG Life isi distribuie produsele prin Raiffeisen Bank, CitiFinancial si ABN Amro Bank, care ii aduc 9% din clienti.
AIG Life a lansat la inceputul lunii aprilie trei produse de asigurare de viata de tip unit-linked (asigurari legate de investitii) cu risc redus, mediu si ridicat, iar pana acum a vandut cateva sute de polite. Potrivit lui Theodor Alexandrescu, prima medie pentru astfel de contracte este de peste 1.000 de euro.
AIG Life va activa pe piata pensiilor obligatorii, dupa ce a infiintat o companie care va administra fonduri din pilonul II si care a primit recent autorizatia de functionare de la Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
"Vrem sa fim un jucator important pe aceasta piata, cu o cota similara ca in cazul asigurarilor de viata", spune Alexandrescu. La sfarsitul anului trecut, AIG Life detine