Salamul este un candidat serios la titulatura de cel mai consumat aliment de către români. Numai în prima jumătate a anului valoarea pieţei a fost de peste 360 de milioane de lei, creşterea fiind de 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui studiu de piaţă al companiei Nielsen. În funcţie de volum, creşterea a fost mai mică, de 27 de procente, până la aproape 25.000 de tone. Ce înseamnă acest lucru? „Piaţa a crescut mai mult în valoare decât în vo
Salamul este un candidat serios la titulatura de cel mai consumat aliment de către români. Numai în prima jumătate a anului valoarea pieţei a fost de peste 360 de milioane de lei, creşterea fiind de 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui studiu de piaţă al companiei Nielsen. În funcţie de volum, creşterea a fost mai mică, de 27 de procente, până la aproape 25.000 de tone. Ce înseamnă acest lucru? „Piaţa a crescut mai mult în valoare decât în volum, pentru că oamenii au devenit mai pretenţioşi, se orientează spre produse mai bune calitativ şi spre specialităţi“, explică Daniel Dumitrescu, directorul de marketing al producătorului Aldis. „S-a dus epoca parizerului. Există o piaţă şi pentru produsele mai ieftine, dar majoritatea cumpărătorilor au migrat către produse superioare calitativ“.
Practic, am devenit mai mofturoşi. Cu toate acestea, pe segmente, cifrele nu arată creşteri spectaculoase, poate şi din cauza diversităţii de produse existente pe piaţă. Astfel, după modul de preparare, 62,6% din produsele vândute sunt fierte şi afumate. Ele sunt urmate de produsele fierte (25,3%) şi de cele crud-uscate, cu 11,3% din piaţă. De remarcat însă că acestea reprezintă 20,3% din piaţă după valoare, ele fiind, practic, produsele de o calitate superioară. De exemplu, salamul de Sibiu este unul crud-uscat cu mucegai, iar salamul bănăţea