Principalul segment care a pus umărul la creşterea sectorului de profil este reprezentat de clădirile rezidenţiale Dezvoltarea fără precedent a sectorului imobiliar din România a atras Principalul segment care a pus umărul la creşterea sectorului de profil este reprezentat de clădirile rezidenţiale
Dezvoltarea fără precedent a sectorului imobiliar din România a atras după sine un consum imens de materiale de construcţii. Producătorii acoperă cu greu cererea mare din piaţă, în condiţiile în care, în primele cinci luni ale acestui an, piaţa de profil a consemnat un avans semnificativ faţă de perioada similară a anului trecut.
Piaţa românească a materialelor de construcţii, evaluată anul trecut la peste cinci miliarde de euro, îşi va păstra ritmul de creştere până în anul 2010, având în vedere trendul ascendent din ultimii ani al sectorului de construcţii. "Piaţa de profil creşte în special pe segmentul produselor premium. Până în anul 2010, ponderea cererii pentru produsele premium va fi mult mai mare faţă de cea pentru materialele ieftine. Clădirile rezidenţiale ocupă peste 60% din piaţa construcţiilor.
Pentru construcţia acestor clădiri sunt folosite materiale de calitate", spune Alina Tirlea, directorul de marketing şi vânzări al companiei Simcor, specializată în producerea şi comercializarea de materiale de construcţii.
Numai producţia de BCA se ridică la 1,8 milioane metri cubi pe an. Pentru anul 2007, Simcor a estimat o cifră de afaceri de 251 milioane de lei, în creştere cu 16,7% faţă de cea înregistrată în anul precedent. "Pentru 2007, mizăm pe o creştere cu 10% a cifrei de afaceri pe segmentul de BCA, de 84 milioane de lei", a declarat directorul de vânzări al companiei.
Noi produse pe piaţă
Simcor derulează investiţii de şase milioane euro, în perioada 2006 şi 2007, dintre care două milioane de euro au fost d