Firmele braşovene vor putea, de la 1 septembrie, să depună declaraţiile fiscale şi prin trimiterea unui simplu e-mail. Potrivit unui comunicat al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Braşov, declaraţiile care vor putea fi depuse electronic sunt cele care privesc obligaţiile de plată la bugetul de stat general consolidat (100), declaraţia privind impozitul pe profit (101), decontul privind accizele (120), decontul de taxă pe valoarea adăugată (300), decontul special de taxă pe valoarea adăugată (301), precum şi declaraţia rectificativă (710).
Pentru a putea depune aceste declaraţii prin mijloacele electronice de transmitere la distanţă, firmele braşovene vor utiliza serviciul „Depunere declaraţii” existent pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (http://anaf.mfinante.ro).
Dacă contribuabilii doresc să utilizeze această metodă de depunere a declaraţiilor fiscale, trebuie să ştie că au obligaţia solicitării certificatului digital care se eliberează gratuit de Ministerul Economiei şi Finanţelor, pe numele persoanelor împuternicite pentru semnarea declaraţiilor. Acest certificat digital poate fi utilizat de către contribuabil numai în relaţia cu organul fiscal.
Solicitarea certificatului digital pe internet se face prin înregistrarea persoanei împuternicite pentru semnarea declaraţiilor ca utilizator al serviciului „Depunere declaraţii” şi totodată prin depunerea formularului 140 „Cerere pentru obţinerea certificatului digital”, formular care se găseşte pe site-ul ANAF.
Cererea se completează, se transmite electronic şi se listează, urmând ca pagina a doua să fie depusă la DGFP Braşov împreună cu următoarele acte: actul de autorizare a funcţionării contribuabilului, în original şi copie, documentul de identitate al solicitantului, în original şi copie, documentul eliberat de co