Unele companii platesc milioane de dolari pentru a-si vedea logo-urile pe masina de curse a lui Dale Earnhardt Jr., celebrul pilot al competitiilor Daytona, insa altele prefera sa-i plateasca 500 de dolari pe luna lui Brian Katz pentru un loc de publicitate pe masina personala, un Ford Expedition.
Katz, un new-yorkez de 32 de ani, este doar unul dintre sutele de soferi americani care au semnat contracte cu diferite companii in urma carora si-au acoperit in totalitate masina cu diferite mesaje publicitare, contra sumei de aproximativ 800 de dolari pe luna. Aceste oferte au devenit atat de populare incat proprietarii de automobile sunt dispusi sa-si limiteze spatiul in care circula cu masina, respectand un anumit traseu in timp ce se afla la volan.
In pofida acestor restrictii, perspectiva obtinerii unei masini gratis doar cu conditia de a accepta ca aceasta sa fie un mijloc de promovare a imaginii unei companii este una foarte atractiva pentru conducatorii auto precum Katz. “Unul dintre prietenii mei a citit undeva ca o companie ar da masini gratis doar ca sa le transforme in adevarate panouri publicitare pe roti”, poveteste incantat Katz.
Acest gen de publicitate neconventionala a debutat in anul 1993, cand PepsiCo a cumparat drepturile de a imprima logo-ul sau pe sase autobuze din orasul Seattle. Insa, ideea unei astfel modalitati de a face publicitate nu se limiteaza la teritoriul Statelor Unite ale Americii. In Germania si in Austria o companie pe nume LaudaMotion, infiintata de insusi fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda, opereaza pe sistemul unui model de afaceri asemanator. Clientilor li se inchiriaza, pentru o suma de 1-1,37 de euro pe zi, autoturisme mici, precum Smart, daca accepta ca masina sa poarte diverse mesaje publicitare. Reprezentantii LaudaMotion au declarat ca printre publicitari se afla si McDonald's si Visa.
Un alt exemp