Un miliard de euro va rula, în următorii doi ani, piaţa românească a lactatelor, după ce numai în acest an va avansa cu 25% faţă de 2006. Cifrele îmbie în continuare investitorii străini, într-un sector pe care companiile româneşti îşi găsesc tot mai puţin locul. Preluările şi investiţiile greenfield nu s-au încheiat pe piaţa lactatelor. Jucători noi se pregătesc să îşi facă intrarea, după ce ultimul an companii importante au demarat afaceri în domeniu.
Un miliard de euro va rula, în următorii doi ani, piaţa românească a lactatelor, după ce numai în acest an va avansa cu 25% faţă de 2006. Cifrele îmbie în continuare investitorii străini, într-un sector pe care companiile româneşti îşi găsesc tot mai puţin locul.
Preluările şi investiţiile greenfield nu s-au încheiat pe piaţa lactatelor. Jucători noi se pregătesc să îşi facă intrarea, după ce ultimul an companii importante au demarat afaceri în domeniu.
Pe o piaţă dominată de Danone şi Friesland, Albalact a reuşit anul trecut să câştige cu un singur brand – Zuzu – 30% din piaţa laptelui proaspăt pasteurizat, iar Parmalat a reintrodus laptele UHT. „În ultimii ani, din cauza taxelor vamale ridicate, care au avut un efect de creştere majoră a preţului la raft, o perioadă am decis să nu-l mai importăm. Din fericire, odată cu intrarea României în UE, taxele vamale au căzut şi am reuşit sa-l readucem în ţară“, spune Giampaolo Manzonetto, manager pentru România al companiei.
Aderarea europeană i-a făcut şi pe alţii să prindă curaj. Ultima, dar nu cea mai lipsită de importanţă intrată pe piaţa locală a lactatelor este compania israeliană Tnuva, a cărei investiţie în România se ridică la 55 de milioane de euro într-o fabrică de lactate, proiect greenfield. „Nu suntem interesaţi să preluăm o companie românească, intenţia noastră