De ani buni, invatamintul romanesc trece dintr-o criza in alta. Conceptul educational a cazut in derizoriu, prestanta dascalilor, respectul, ideea de competitie si performanta au avut de suferit. Se vorbeste mai mult despre nenorocirile ce se petrec in scoli, despre profesorii care nu fac cinste meseriei, de boicotarea sau inghetul anului scolar, despre copiii care in prima zi de scoala gasesc portile inchise, despre mizerie, lipsa de siguranta sau confort din aceste unitati. Sistemul de invatamint se afla, o spun multi, in pragul colapsului. In asemenea imprejurari, rezultatele meritorii, succesele, medaliile sau premiile palesc. Motivul? De 17 ani se fac experimente, fiecare Guvern a venit cu ceva nou, iar rezultatul s-a vazut: un sistem educational bulversat, sarac, cu performante notabile din ce in ce mai rare, in care oamenii de calitate sint din ce in ce mai putini. Iar toate acestea se rasfring, in primul rind, asupra copiilor nostri. De ani de zile, intre Minister si sindicate se duce o lupta surda, in care reprosurile principale se refera la subfinantare. De ani de zile pentru invatamint lozinca este: "Nu sint bani". Ei bine, anul acesta, se pune la cale un alt experiment, despre care multi, inclusiv sindicatele, spun ca va fi un succes. Vom trai si vom vedea.
Reprezentantii Ministerului Educatiei si cei ai sindicatelor din domeniu au anuntat, in urma cu 2 zile, ca negocierile privind proiectul unei noi legi a invatamintului si a unui nou statut al cadrului didactic sint aproape incheiate. Surprinzator, in ciuda disputelor si tensiunilor de peste vara, dintre ministru si cadrele didactice, luni, cei doi parteneri de dialog au ajuns la un consens. Mai sint ceva nemultumiri legate de invatamintul superior dar, in mare, lucrurile sint clare. Mai mult, pe linga o serie de facilitati ce vor fi acordate tuturor salariatilor din sistem, cadre didactice s