Cele mai profitabile companii sunt cele care activează în consultanţă, televiziune şi IT&C. Iar cele mai productive sunt tutunul, rafinăriile, sectorul bunurilor de larg consum, importatorii auto şi telecomunicaţiile. Aceasta este concluzia trasă de Capital în urma studierii rezultatelor financiare ale companiilor pe 2006. E simplu să răspunzi pe loc la întrebarea „care e cea mai mare companie din România“ chiar şi numai pentru că îţi aminteşti de clipu
Cele mai profitabile companii sunt cele care activează în consultanţă, televiziune şi IT&C. Iar cele mai productive sunt tutunul, rafinăriile, sectorul bunurilor de larg consum, importatorii auto şi telecomunicaţiile. Aceasta este concluzia trasă de Capital în urma studierii rezultatelor financiare ale companiilor pe 2006.
E simplu să răspunzi pe loc la întrebarea „care e cea mai mare companie din România“ chiar şi numai pentru că îţi aminteşti de clipurile publicitare à la Bob Dylan ale Petrom. Compania petrolieră se află de ani buni în vârful clasamentelor anuale, întocmite în funcţie de cifra de afaceri a companiilor autohtone. Petrom a realizat anul trecut şi cel mai mare profit, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor, de 2,54 miliarde de lei (echivalentul a 722,5 milioane de euro la cursul mediu din 2006). Dar asta nu o face şi cea mai profitabilă companie.
În rafinarea şi prelucrarea petrolului, marjele sunt relativ mici, iar profiturile mari se fac doar cu cifre de afaceri cu mult mai mari. La fel, în retail, chiar dacă e vorba de comercializarea carburanţilor, ale căror preţuri au crescut simţitor anul trecut, profitabilitatea nu se poate compara cu cea a companiilor din servicii, mai ales a celor de consultanţă şi audit. De exemplu, Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen Consiliere în Proprietate Intelectual