Directorul producatorului auto francez Renault, Carlos Ghosn, sustine ca grupul isi pune in joc reputatia prin lansarea noului model Laguna III, care va avea loc in octombrie si reprezinta primul pas din planul ambitios de redresare a profitului companiei, scrie Reuters.
"Laguna este un model foarte important pentru Renault si nu ne permitem sa se transforme intr-un esec", a declarat directorul general de la Renault, Carlos Ghosn, cu ocazia unui test drive organizat pentru presa.
Compania franceza a investit 1,05 miliarde euro in noua masina, pentru dezvoltarea modelului si utilarea uzinei de la Sandouville, in apropiere de Le Havre, in nordul Frantei.
O suma apropiata a fost investita in versiunea anterioara a Laguna si oficialii Renault au declarat ca aceste costuri puteau fi mai mici, insa grupul este hotarat sa obtina calitatea potrivita.
Versiunea precedenta a Laguna nu a adus rezultate optime din cauza unor defectiuni electrice in primii doi ani de productie iar spre sfarsitul vietii au devenit mai neprofitabile.
Analistul de la Deutsche Bank, Gaetan Toulemonde, a spus ca a doua versiune a Laguna inregistreaza pierderi estimate la 200 milioane euro si ca marja tintita, de 6 pana la 7%, ar aduce un profit de 200 milioane euro.
Reprezentantii Renault au refuzat sa dea tinte de vanzare pentru Laguna, dar analistii estimeaza o tinta intre 180.000 si 200.000 de unitati pe an pana in 2009 si ca modelul ar trebui sa se vanda in peste 900.000 de unitati pentru a aduce venituri "decente", raportate la investitia facuta.
Uzina de la Sandouville va produce 600 de masini Laguna pe zi, timp de 216 zile muncitoare pe an, adica aproximativ 130.000 de masini anual, insa acest numar poate fi usor redus ori crescut, in functie de context.
La prezentarea planului cu obiectivele compani