Cinci milioane de bagaje sunt rătăcite sau deteriorate în fiecare an pe aeroporturile din Uniunea Europeană. Ghinioniştii sunt despăgubiţi, însă deseori sumele primite nu acoperă valoarea bunurilor pierdute. „Am coborât din avion după un zbor de patru ore, plin de turbulenţe. Eram obosit şi cu o durere groaznică de cap. După ce am scăpat şi de coada de la paşapoarte, m-am îndreptat în sfârşit spre banda de bagaje, aşteptând să-mi iau valiza şi să pornesc
Cinci milioane de bagaje sunt rătăcite sau deteriorate în fiecare an pe aeroporturile din Uniunea Europeană. Ghinioniştii sunt despăgubiţi, însă deseori sumele primite nu acoperă valoarea bunurilor pierdute.
„Am coborât din avion după un zbor de patru ore, plin de turbulenţe. Eram obosit şi cu o durere groaznică de cap. După ce am scăpat şi de coada de la paşapoarte, m-am îndreptat în sfârşit spre banda de bagaje, aşteptând să-mi iau valiza şi să pornesc odată spre casă. Dar, surpriză, valiza nu a mai apărut... Şi nici n-am mai văzut-o de atunci“, povesteşte, jumătate supărat, jumătate amuzat, bucureşteanul Daniel Popescu. Bărbatul a primit, într-un final, aproape 1.000 de euro despăgubiri, însă spune că avea în bagaje unele obiecte pe care, pur şi simplu, nu le poate înlocui. „Era, de exemplu, un card de memorie cu toate pozele din călătorie“, explică el.
Cam 0,7% din cei 700 de milioane de pasageri transportaţi anual de companiile aeriene din Uniunea Europeană au probleme similare: îşi pierd bagajele, acestea ajung la ei cu întârziere, descoperă că le lipsesc lucruri sau, pur şi simplu, că valizele le sunt deteriorate. Aplicând procentajul de mai sus la datele furnizate de Institutul Naţional de Statistică (5,5 milioane de pasageri pe segmentul aerian înregistraţi în 2006 către sau dinspre România sau pe cursele interne), rezultă