Industria aeronautică rusă, falimentară după prăbuşirea URSS, a primit fonduri şi încearcă să cucerească piaţa mondială civilă şi militară . Din ce în ce mai sigură pe sine pe Industria aeronautică rusă, falimentară după prăbuşirea URSS, a primit fonduri şi încearcă să cucerească piaţa mondială civilă şi militară .
Din ce în ce mai sigură pe sine pe scena internaţională, Rusia încearcă să îşi proiecteze puterea militară cu mult dincolo de graniţe. Moscova a reluat zborurile bombardierelor strategice "pe o bază permanentă", reînnodând astfel o practică din timpul războiului rece, iar marina a anunţat, recent, că urmăreşte o prezenţă permanentă în Marea Mediterană. Preşedintele rus, Vladimir Putin, a declarat de curând că Rusia trebuie să-şi menţină poziţia dominantă în sectorul aeronauticii militare.
"Noi trebuie să avem ca obiectiv menţinerea poziţiei noastre dominante în producţia de tehnologie aeronautică militară. Rusia, care dispune de noi capacităţi, va acorda o atenţie suplimentară dezvoltării tehnologiilor moderne", a declarat liderul de la Kremlin, cu ocazia deschiderii Salonului Aeronautic Maks de la Jukovski.
Industria aeronautică rusă, falimentară după prăbuşirea fostei URSS, încearcă acum să-şi regăsească locul printre primii constructori mondiali. Un prim pas a fost făcut acum un an, când principalii constructori ruşi - Suhoi, Ircut, Iliuşin, Tupolev s-au unit şi au format holdingul de stat UAC (Compania Aeronautică Unificată Rusă).
Directorul acestui holding, Alexei Fiodorov, anunţa că Rusia va produce, până în 2025, peste 4.500 de avioane civile şi militare, o producţie care o va costa 250 miliarde de dolari, dar care-i va asigura al treilea loc mondial în rândul producătorilor aeronautici.
Cosmonautica pilotată, folosită în scopuri militare
Comandantul Forţelor Spaţiale ale Rusiei, generalul Vladimir Popovkin