Jiri Rizek, CEO-ul Flamingo International, este invitatul rubricii Live Wall Street de saptamana aceasta. Fostul manager din Cehia, care contribuit la crearea lantului ceh de electrice, electrocasnice si IT, Dixons/Electroworld, a raspuns cititorilor nostri la intrebarile despre diferentele dintre piata de retail din Romania si cea din Cehia, dar si despre competitori sau problemele pe care le-a intampinat la venirea in Romania, dezvaluind reteta unui manager de succes.
Seful Flamingo investeste la bursa, dar vede in acest lucru un antrenament personal care il ajuta sa anticipeze potentiala dezvoltare a pietei si o modalitate prin care poate obtine diferite perspective asupra unor probleme specifice. La un an de la numirea sa in functie se arata multumit de deciziile pe care le-a luat in cadrul grupului.
Claudiu Pirsan: Va temeti de concurenta cu Altex. Daca nu, credeti ca ii puteti depasi?
Jiri Rizek: Competitia a reprezentat intotdeauna un impuls si o motivatie pentru noi, si ne-a determinat sa ne imbunatatim permanent performantele, ceea ce, in final, se traduce prin beneficii pentru clientii nostri. Prin urmare, nu ne temem de concurenta, fiindca noi consideram ca fiecare competitor este un stimul pentru dezvoltarea noastra. Pentru a ma referi in mod specific la subiectul intrebarii, consider ca, deocamdata, este prematur sa vorbesc despre o depasire a grupului Altex.
Elena: Cum vedeti piata de retail din Romania in urmatorii 5 ani si prin ce ne deosebim de Cehia, in aceasta privinta?
Jiri Rizek: Piata de retail din Romania (IT&C, electronice si electrocasnice) se afla in prezent intr-o etapa de dezvoltare intensiva, fiind de asteptata ca in urmatoarea perioada sa inregistreze un ritm accelerat de crestere, de aproximativ 10-15% pe an. Conform estimarilor noastre, valoarea actuala a acestei piete se situeaza la putin sub 1 miliard