Rosal Group, una dintre cele mai importante companii de pe piata locala de salubritate, vrea sa se extinda, sa castige noi licitatii si sa-si dubleze numarul de clienti pana la 2 milioane in cinci ani. Rosal vrea sa devina si un jucator important pe piata
Compania intentioneaza sa deruleze o investitie pentru dezvoltarea unei afaceri cu energie eoliana din fonduri proprii, pe care conducerea companiei se asteapta sa le primeasca inapoi de la Uniunea Europeana, prin proiecte de mediu. In tot acest timp insa, compania este deschisa si unei oferte generoase de preluare. Rosal, afacere pornita la inceputul anilor '90, are in portofoliu sectorul 3 din Capitala si salubrizarea Clujului si a Sucevei. In total, compania detine un milion de clienti individuali, pe baza carora compania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de circa 40 de milioane de euro, pentru anul in curs fiind estimata o crestere de circa 15-20%. Cresterea Rosal se datoreaza, in primul rand, deschiderii pietei de salubritate, prin organizarea de licitatii de catre primarii. "In primii ani ne-am dezvoltat foarte incet. Am inceput de la zero, cu masini inchiriate si semnand contracte cu asociatiile de locatari intr-un moment in care nici macar nu exista legislatia necesara prestarii acestui tip de servicii", explica Honorius Prigoana, fiul cel mare al lui Silviu Prigoana, caruia acesta i-a cedat pachetul de 60% din Rosal pe care il detinea, conform Registrului Comertului.
Dupa cum spune el, piata de salubritate din Romania este neocupata in proportie de 60%-70%, ceea ce face dificila extinderea agresiva, prin achizitii. Dezvoltarea vine odata cu semnarea de noi contracte, iar daca primariile diverselor orase nu scot la licitatie acest serviciu niciun jucator de pe piata nu poate creste. In cele mai multe orase din Romania salubrizarea este in continuare facuta de firme care