Foto: Cotidianul
„Noi le-am trimis invitatia de a participa la tirg, dar a fost decizia lor de a nu solicita un stand“, a spus Mariana Dicianu, director organizare tirguri al Romexpo. Pozitia reprezentantilor IKEA a fost insa foarte transanta.
„Magazinul IKEA are 26.000 mp si indeplineste practic obiectivul pe care si l-ar propune orice tirg, acela de a informa si de a familiariza consumatorii potentiali cu produsele noastre.
Prin urmare, consideram ca, cel putin deocamdata, participarea la un tirg de mobila nu ar putea aduce o valoare adaugata fata de ceea ce le oferim consumatorilor in magazinul IKEA”, a precizat Mihaela Muresan, Marketing Manager IKEA Romania.
Oficialii Romexpo nu sint insa tristi ca IKEA nu participa, intrucit acest tirg este foarte cautat, existind chiar multe firme care nu au mai prins un spatiu pentru a-si expune produsele.
Astfel, cea de-a XVI-a editie a tirgului reuneste peste 550 de firme din 17 tari europene, care expun pe o suprafata de 55.000 mp, cu 10% mai mare decit anul trecut.
„75% dintre firmele participante sint romanesti, iar spatiul este impartit in doua, jumatate este ocupat cu expunerea mobilei, iar restul cu masini, echipamente si accesorii“, a aratat Dicianu. Aceasta expozitie are tot mai mare cautare pentru ca industria mobilei este in plina expansiune.
Astfel, valoarea productiei totale de mobila din Romania a ajuns in primul semestru al acestui an la aproximativ 895 de milioane de euro, in crestere cu peste 10% fata de perioada similara a anului trecut, iar pina la finele anului, la 1,78 miliarde de euro, conform estimarilor Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania.
„Industria romaneasca de mobila este unul dintre sectoarele care sustin excedentul valutar al tarii, exporturile fiind mult mai mari decit importurile, mentinindu-si o cres