Valoarea totala a pietei de panouri sandwich va ajunge anul acesta la un total de 150 de milioane de euro, in crestere cu 13% comparativ cu anul trecut. Dinamica acestui sector a atras atentia marilor producatori de profil din Europa, care deruleaza in pr
Cererea crescuta de panouri termoizolante de pe piata interna ii va determina pe jucatorii de pe piata sa reduca importurile si sa investeasca in unitati de productie, pentru a reduce costurile si pentru a livra rapid cantitatile necesare pe piata.
In 2007, aproximativ 77% din totalul panourilor sandwich folosite in Romania au fost importate din tari precum Italia, Grecia si Ungaria, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Neomar Consulting. Astfel, productia locala de panouri sandwich este in crestere, in timp ce pentru importuri se estimeaza a usoara scadere in 2007 comparativ cu anul trecut, datorita investitiilor masive in productie.
"Cunoscand dinamica inregistrata in sectorul de constructii civile si industriale, se va mentine si in continuare tendinta de crestere a cererii de panouri termoizolante", a declarat Tugrul Ozguluk, directorul general al Romatermit Construct, unul dintre producatorii de panouri sandwich de pe piata romaneasca. Panourile termoizolante se incadreaza in categoria meterialelor noi care reduc costurile de constructie si micsoreaza perioada necesara executiei, prin instalarea rapida a panourilor. Pe baza informatiilor oferite de producatori, importatori si constructori, studiul de piata realizat de Neomar Consulting arata ca in 2006, in Romania, au fost construite hale industriale si alte amplasamente din panouri sandwich a caror suprafata totala depaseste 3,5 milioane de metri patrati.
Principalii clienti de pe piata panourilor termoizolante sunt "firmele de constructii, societatile care realizeaza investitii proprii, distribuitorii