inca din tinerete, George Enescu a fost extrem de legat de orasul Sinaia, poate si datorita peisajului, dar, cu siguranta, influentat de frecventele sale vizite la Castelul Peles, unde concerta in compania Reginei Carmen Sylva (pe versurile careia a si compus citeva lieduri). Deloc intimplator, revenind din primul sau turneu in SUA, a dorit sa-si construiasca, dupa propriile schite, o vila, care astazi este muzeu, si un spatiu ideal pentru concerte camerale, intrata de curind in grija administrativa a Muzeului Enescu din Bucuresti. Se pare ca, in timp, a concertat si in eleganta sala Cazino. Toate acestea constituie motivele pentru care, in urma cu opt ani, a fost initiat Festivalul Enescu si muzica lumii, care, anual, se incheie la 19 august, marcind astfel ziua de nastere a ilustrului maestru.
Initiat de binecunoscutul violoncelist Marin Cazacu (implicat in realizarea programului in dubla ipostaza, solist si director artistic), organizat de Centrul European de Cultura Sinaia, condus de Cristina Cautes, si cu sprijinul Primariei orasului, Festivalul s-a desfasurat anul acesta intre 15 si 19 august. Pentru prima oara, Castelul Peles a gazduit doua concerte in superba ambianta a salii unde, cindva, a cintat si Enescu. Seara inaugurala a fost deschisa printr-un inedit recital sustinut de cei zece participanti la cursul de maiestrie oferit de acelasi Marin Cazacu, un exceptional profesor, ceea ce s-a remarcat si in evolutia violoncelistilor sositi din tara, dar si din Italia, Franta, Belgia sau Polonia. De asemenea, in premiera, Festivalul a inclus si o seara in aer liber. Excelentul oboist Adrian Petrescu (cintind de data aceasta la saxofon) si fiul sau, Flavius, trompetist, alaturi de Romeo Cercel (sintetizator), au interpretat, pe scena din parcul statiunii, piese accesibile, de la clasic la folclor, mult gustate de publicul numeros, semn ca se poate „fa