Temperaturile mari din aceasta vara au facut ca bauturile racoritoare lansate in acest an si cele din import sa fie mai vizibile in piata, chiar si cu bugete mici de marketing.
Canicula din a doua jumatate a lunii iulie a adus magazinelor probleme in aprovizionarea cu apa minerala produsa local, dar a scos in fata produse mai sofisticate si mai scumpe din import, care au compensat - temporar - lipsa bauturilor racoritoare de baza.
Pe rafturile hipermarketurilor si supermarketurilor, dar si in comertul traditional, produse precum bauturi wellness, care targeteaza consumatorii cu un stil de viata sanatos, sau ape minerale din Italia au devenit astfel tot mai vizibile.
In ultima unitate a retelei Carrefour, deschisa recent in Piata Unirii, apa imbuteliata din import ocupa un raft la fel de mare ca si ice-tea-ul, lucru rar intalnit anul trecut in retailul modern. Ar putea fi o masura luata de retailer pentru a evita rupturile de stoc la apa. In zilele caniculare, apa imbuteliata local, mai ieftina fata de cea importata, este prima care se epuizeaza in magazine, golul de pe rafturi orientand astfel consumatorii catre brandurile mai scumpe de apa, aduse de pe pietele externe.
La randul sau, retailerul Cora a demarat recent importul de apa minerala imbuteliata sub brand propriu, fara a renunta insa la produsele imbuteliatorilor locali. De altfel, majoritatea lanturilor de hipermarketuri de pe piata au lansat in aceasta vara apa imbuteliata marca privata, produse situate pe segmentul inferior de pret.
"Canicula poate substitui investitiile companiilor in promovarea bauturilor racoritoare, pe termen scurt, pentru ca atunci cand cererea este mai mare decat oferta, produsul trebuie sa fie foarte slab ca sa nu se vanda", spune Daniel Micu, Managing Partner al companiei de consultanta Trout&Partners Consulting.
Pe termen lung insa,